Wat is de kracht van sociale media? In het nieuwe spelprogramma ‘De volgers’ zoeken bekende Nederlanders het uit: ze zetten hun Instagram- en TikTokvolgers in om opdrachten uit te voeren. Dyantha Brooks presenteert de show.
“Elke beetje bekende Nederlander heeft volgers op sociale media. Wij willen met dit programma testen wat die nou eigenlijk waard zijn. Is het hebben van tienduizenden tot miljoenen volgers niet meer dan gebakken lucht, of komen ze ook echt voor jou in beweging? We geven onze BN’ers opdrachten waar ze hun volgers voor moeten inzetten. En dan zal blijken of het ‘slapende’ fans zijn die toevallig ooit op de volgknop hebben geklikt, of dat ze echt voor hun idool door het vuur gaan.”
“Ik stuur de BN’ers met leuke, uitdagende opdrachten op pad. Ik vind De volgers een heel leuk spel. Ik hou namelijk zelf erg van uitdagingen. Daarom heb ik destijds ook meegedaan aan Expeditie Robinson en Het jachtseizoen.”
“De BN’ers staan bijvoorbeeld op de middenstip van de Johan Cruijff Arena. Mijn uitdaging aan hen is om vijf volgers op te trommelen die het beste penalty’s kunnen nemen. Vervolgens doen zij live op Instagram of TikTok een oproep: ‘Wie is goed met de bal en kan deze kant op komen?’ Naast de buitenopdrachten zit er per aflevering ook een studio-opdracht bij. Elke BN’er heeft vijftig volgers in de studio, die tijdens de opnames een uitdaging krijgen. Denk aan: wie van de volgers kan het beste tegen pittig eten?”
Tekst: Jeroen Keijzer.