Het was tijd voor een frisse start, en dus maakte Art Rooijakkers de overstap naar Talpa Network. Zijn eerste klus? Het kersverse ‘Nieuws van de dag’ presenteren.
“We gaan het nieuws van de dag brengen, bespreken en duiden en geven er ook achtergronden en meningen bij. Het programma komt voort uit een samenwerking tussen De Telegraaf en Hart van Nederland. We brengen het nieuws op een toegankelijke manier die bij deze merken past, dicht bij de mensen. Je hoeft geen doorwrochte analyses over de economie van Kirgizië te verwachten.”
“Ik presenteer het afgewisseld met Malou Petter. Wij zijn de gastheer en gastvrouw. Aan onze desk ontvangen wij verschillende gasten. Met hen praten wij de kijker in een uur bij. Je hoort van ons niet alleen wat het nieuws van de dag is, maar ook wat het verhaal van de dag is zonder dat het nou meteen op de voorpagina van de krant staat. Dat kan over het stoppen van de missverkiezingen gaan waar we dan over praten met de organisator en een ex-miss Nederland, naast de oproep van banken om cash geld in huis te hebben, Wij bespreken dan of het makkelijk is om een bank lam te leggen en hoeveel geld je in huis moet hebben.”
“Tuurlijk. Vooral ook op dit tijdstip. Laten we eerlijk zijn, daar zijn best wat programma’s mislukt. Garantie op succes is er niet. Of ik bang ben voor het afbreukrisico? Tuurlijk, ik ben niet naïef. Maar tegelijkertijd verwacht niemand dat we vanaf dag één de pannen van het dak scoren. En de Talpa Network-directie heeft toegezegd dat dit programma minimaal een jaar krijgt om te groeien.”
Tekst: Wouter Luijken